Operatorii de telefonie mobila din intreaga lume au "intrat in priza" rand pe rand, dupa ce sistemul de ultima generatie in comunicatii, telefonia 3G (third-generation), si-a facut intrarea pe piata. Consumatorilor au inceput sa le fie prezentate oferte care nu demult ar fi parut doar secvente desprinse dintr-un film SF: emisiunea favorita de televiziune, in direct, muzica, videoclipuri, e-mail, Internet si video-conferinte, la dispozitia utilizatorului, pe ecranul telefonului mobil.
Pe piata de telefonie, veniturile operatorilor provin in mare parte din serviciile oferite clientilor din sectorul de business. Nici telefonia 3G nu putea sa faca exceptie de la regula, asa ca operatorii au inceput sa popularizeze noua tehnologie in randul companiilor, in speranta ca investitiile de miliarde de dolari facute pentru cumpararea licentelor 3G si implementarea retelelor compatibile vor fi amortizate cat mai repede, comenteaza Financial Times.
Numai ca, spre deosebire de piata consumatorilor individuali, piata 3G de business pare a nu fi atat de diversificata in servicii. De multe ori, acolo unde operatorii au reusit sa puna cap la cap o oferta coerenta pentru companii, singurul serviciu disponibil este reprezentat de o placa de retea wireless compatibila 3G, pentru laptop-uri. Aceste "carduri" 3G, introduse in mufa speciala a laptopului, permit viteze de conectare la Internet de cateva ori mai mari in comparatie cu anterioarele placi de retea, din generatia 2,5G. Totusi, este cam putin avand in vedere reclama agresiva prin care companiile erau instiintate ca 3G-ul le va aduce raiul pe telefonul mobil sau pe laptop, comenteaza analistii.
Diferenta dintre dezvoltarea pietei de end-useri (consumatori individuali) si cea de business provine din modul diferit de comportament al clientilor de pe aceste piete, este de parere Dag Janss