* Pe un teren mai dificil, care a trebuit sa fie intai deminat, un kilometru de autostrada in Croatia, construit tot de consortiul Bechtel-Enka, costa 4,1 milioane de euro, pe cand in Romania ajunge la 5,4 milioane de euro * FMI a cerut Guvernului Romaniei un audit independent privind preturile practicate de Bechtel la autostrada Bucuresti - Bors Fondul Monetar International a solicitat Guvernului Romaniei, in memorandumul incheiat pe 7 iulie, un audit independent asupra preturilor negociate pentru realizarea autostrazii Brasov - Bors, pentru a vedea in ce masura acest proiect, finantat integral prin fonduri bugetare, poate fi sustinut fiscal. Reprezentantul FMI la Bucuresti, Graeme Justice, a refuzat sa comenteze, pentru Adevarul, ratiunile pentru care FMI-ul a pus aceasta conditie guvernului de la Bucuresti si sa ne spuna in ce masura rezultatele auditului pot duce la o scadere a efortului bugetar necesar autostrazii, din moment ce contractul cu firma Bechtel a fost deja incheiat. Autostrada Brasov-Bors, oferita prin incredintare directa consortiului americano-turc format din companiile Bechtel si Enka, are o lungime de 415 kilometri si va costa in total 2,885 de miliarde de euro, fara TVA, suma in care sunt incluse si cheltuielile de proiectare, expropriere si amenajare a teritoriului. Din aceasta suma, constructia propriu-zisa a autostrazii va costa 2,241 miliarde de euro, rezultand un pret unitar de 5,4 milioane de euro pe kilometru. E mult? E putin? Avocatul Simona Neagu, de la casa de avocatura angajata de Ministerul Transporturilor pentru negocierile cu Bechtel, spune ca e un pret bun, din moment ce, initial, firma americana solicitase o suma globala care ar fi dus la un pret unitar de 6 milioane de euro pe kilometru. "Si-au calculat pretul singuri, pe baza experientei lor, pentru ca au mai avut un proiect similar in Croatia - ne-a declarat Simona Neagu. Ec