Bulgari si-a confirmat luni pozitia ca brandul de lux cu cea mai rapida evolutie pe piata japoneza, aflata in curs de maturizare. Firma de bijuterii din Roma a anuntat un salt cu 21 de procente al profitului operationa, de pana la 42,3 milioane de euro pentru prima jumatate a anului.
Rezultatele de la Bulgari contrazic miscarea din ultimele luni a brand-urilor de lux ca Tiffany sau Coach. Acestea au suferit din cauza ca, desi clientii japonezi cheltuiesc cu larghete in timpul calaltoriilor, sunt foarte ponderati acasa.
"Am investit multa energie in construirea unei retele proprii de distributie a produselor noastre in Japonia in ultimii zece ani, si rezultatele au aparut pana la urma ", spune Francesco Trapani, director executiv la Bulgari.
"Este cunoscut faptul ca Japonia ramane numarul unu pe piata mondiala a produselor de lux, dar este plina acum de produse si brand-uri si pentru a putea avea succes aici este din ce in ce mai greu", a adaugat acesta.
Melanie Flouquet, analist pe produse de lux la JP Morgan, a spus ca "Bulgari merge bine pe piata din Japonia de ceva timp, pentru ca, dintre firmele de profil, a fost singura cu lansari foarte bune de produse pe sectorul de bijuterii".
Costurile de functionare la Bulgari au fost stabile, excluzand cheltuielile de publicitate, reflectand un control destul de strict al cheltuielilor al directorului executiv Trapani.
La vanzarile in crestere cu 7 procente pana la 352 milioane de euro, limitele de functionare au crescut cu 140 de puncte de baza pana la 12 procente.
Advertising-ul a implicat cheltuieli mai mari cu 26 de procente pana la 43 de milioane de euro, o data cu lansarea noii linii de bijuterii Astrale, "cicles of contemporary nostalgia" si a ceasului Ergon.
Trapani spune ca puternica extindere pe piata japon