Compania McLaren, de altfel cunoscuta pentru masinile de Formula 1, si-a inaugurat pe 12 mai 2004, in prezenta Reginei, sediul spectaculos, proiectat de Sir Norman Foster, unul dintre cei mai celebri arhitecti. Nemtoi a fost invitat sa mute intreaga expozitie de la Oxo Tower Wharf si sa creeze cateva lucrari noi pentru noul spatiu McLaren Technology Centre gata de inaugurare, iar rezultatul este o simbioza perfecta a operei lui cu arhitectura modernista a lui Foster. Cu toate ca nu toate instalatiile au fost concepute ca "site-specific", ele si-au gasit locul potrivit si l-au transformat insusindu-si-l in masura in care acum cu greu se poate imagina o separare a lor.
Pentru a da doar un exemplu: lucrarea Perpetua Energia (2003), compusa din aproximativ 300 de tuburi serpuitoare ce populeaza acum malul lacului artificial care constituie, intr-un fel, elementul central al cladirii McLaren. Atunci cand este soare, reflexiile rosii ale tuburilor sclipesc in apa ca un recif misterios de corali, cu un efect incredibil. Ar trebui poate sa vorbim mai mult despre acest rosu care este creatia lui Nemtoi si care joaca un rol atat de important in arta lui; nu este un rosu strident, ci unul echilibrat care, in combinatie cu sticla mata, are perfectiunea materialelor naturale, in aceasta ipostaza amintind de coral. Asa s-a nascut rosul Nemtoi, similar istoriei rosului de Pompei sau albastrului de Voronet. O instalatie similara, de un albastru intens, din tuburi de sticla contorsionate, numita In ritmuri de Gershwin, este un omagiu adus talentatului compozitor american a carui Rhapsody in Blue continua sa delecteze iubitorii de jaz; aici dinamismul elementelor intortocheate face aluzie la ritmul sincopat al jazului. Ar fi interesanta comparatia cu un alt artist influentat de jaz in arta sa: Piet Mondrian. Acesta si-a petrecut ultimii ani in New York, unde a descoperit j