Irina Radu, proaspat director al TVR 1, a marturisit ieri, intr-o conferinta de presa, ca este "speriata" de noua sa functie, dar s-a aratat dornica de a face lucruri mari. Odata cu lansarea grilei de Irina Radu, proaspat director al TVR 1, a marturisit ieri, intr-o conferinta de presa, ca este "speriata" de noua sa functie, dar s-a aratat dornica de a face lucruri mari. Odata cu lansarea grilei de toamna a postului, am aflat care ii sunt ambitiile: sa readuca prestigiul de odinioara al TVR 1. Cu un jurnal caruia isi propune sa-i creasca audienta; cu un tronson foarte puternic de filme; cu emisiuni pentru copii (una singura, deocamdata, ceea ce mamicii Irina Radu i se pare, firesc, foarte putin), dar si cu productii pentru maturi, care sa acopere domenii diverse, de la economie la ecologie si de la politica la probleme sociale. Chiar daca TVR 1 are un sef nou, s-a pastrat o conceptie "ancestrala" asupra relatiei omului cu aria culturala: "Uneori trebuie sa momesti lumea spre cultura", este de parere Irina Radu. Daca se va continua aceasta strategie de a "menaja vulgul", de a-i da doctoria culturala amaruie doar insotita de cubul de zahar, mari progrese se vor inregistra, probabil, peste 50 de ani. "Sa folosim mici jucarii oarecum comericale, pentru a apropia publicul, pentru a avea pe cine educa, invata" suna tactica TVR 1. Desigur, e mai simplu sa lasi misia nu prea profitabila a "culturalizarii" populatiei pe seama TVR Cultural, doar lumea este "avertizata" inca din titulatura despre ce va gasi aici. TVR 1 se doreste postul evenimentelor, al lucrurilor importante care se intampla zi de zi, asa cum TVR 2 este canalul destinat familiei, tineretului, hobby-urilor. Dar poate ca diferentele dintre posturi trebuie facute la alte capitole, nu tocmai la zona culturala, care ar trebui livrata telespectatorului indiferent de varsta lui. Probabil ca echipa de la TVR 1 a desco