Succesul Google, cel mai popular motor de cautare pe Internet, si reusita neasteptata a magazinului online de muzica iTunes al Apple, au declansat goana gigantilor IT dupa produse si servicii similare.
Cele mai recente evenimente, precum lansarea motorul de cautare online realizat de proprietarul celui mai mare magazin online, Amazon. com, precum si intrarea Yahoo pe piata muzicii online, prin achizitia serviciului MusicMatch, demonstreaza ca mai-marii Internetului lanseaza "razboiul total" pentru cucerirea publicului. Ultimele sapamani au fost pline de evenimente legate de industria muzicii pe Internet, printre care intrarea pe piata a gigantului american Microsoft, care a deschis si in SUA magazinul sau specializat, prin intermediul portalului sau, MSN.
In prezent insa, lupta nu se mai da numai pe segmentul cautarii, pe cel al e-mailului gratuit sau al muzicii digitale, "razboiul total" fiind axat pe ideea oferirii tuturor acestor servicii intr-un sigur loc. Iar lupta are desigur un singur tel: atragerea a cat mai multi utilizatori, cifra care se transpune in incasari mai mari ale diviziilor specializate in publicitatea pe Internet.
A9, un nou rival pentru Google?
Motorul de cautare lansat de Amazon.com pe pagina www.a9.com isi bazeaza peformantele tot pe rezultatele oferite de Google. Insa nu se limiteaza nici pe departe la acest lucru. Serviciul permite utilizatorilor sa se inregistreze gratuit pentru ca toate cautarile sa fie memorate, iar paginile interesante pot fi marcate pentru a fi tinute minte mai usor. Se poate de asemnea crea o lista de adrese care trebuie vizitate, pentru ca paginile sa nu fie pierdute (de pilda o lista cu paginile agentiilor imobiliare). De asemenea, se pot face note pe marginea site-urilor gasite astfel, iar utilizatorii primesc de asemenea sfaturi privind cele ma