Producatorul sloven de electrocasnice Gorenje a anuntat o crestere cu 45% a vanzarilor pe primele opt luni ale anului pe piata romaneasca, fata de perioada similara a anului trecut, inregistrand un ritm de crestere superior pietei, conform oficialilor companiei. "Cresterea cu 45% a vanzarilor se explica prin cresterea numarului de distribuitori Gorenje si a numarului de produse expuse in fiecare magazin. Piata de profil, din informatiile noastre, nu a cunoscut o crestere insemnata", a spus pentru Ziarul Financiar Loredana Butnaru, marketing manager Gorenje Romania, filiala locala a grupului sloven. Ea nu a indicat insa valoarea exacta a vanzarilor. Potrivit informatiilor din piata, piata de electrocasnice a stagnat in acest an, fiind inregistrata chiar o usoara scadere. Pentru 2004, oficialul Gorenje Romania estimeaza o crestere cu 25% fata de cifra de afaceri inregistrate in 2003, in valoare de 9,7 milioane euro. "Cifra de afaceri din 2003 inglobeaza, pe langa cele patru grupe de electrocasnice - frigider, aragazuri, masini de spalat, hote, si televizoare sau alte produse", a precizat Loredana Butnaru, care adauga ca anul trecut vanzarile de electrocasnice (cele patru grupe de produse) au fost de circa 7,8 mil. euro. Gorenje a vandut in perioada mentionata 25.508 unitati la electrocasnice, fata de 17.580 unitati in perioada ianuarie - august 2003. In 2003, Gorenje Romania a vandut aproximativ 34.000 de produse electrocasnice, ceea ce reprezinta o crestere de 227% comparativ cu anul precedent. "Pentru acest an ne-am propus cresterea cotei de piata si speram ca pana la finele anului sa atingem acest obiectiv", a mai spus Loredana Butnaru. La finele anului trecut, cota de piata detinuta de catre Gorenje a fost de 5% la frigidere si ceva mai putin pentru masini de spalat si aragazuri, tipuri de electrocasnice cunoscute sub denumirea de "produse albe". Dintre produse, p