nu trebuie sa fii mostenitorul unei afaceri de succes ca sa comercializezi produse Yves Rocher, Bigotti, Hugo Boss sau Kenvelo, ci doar suficient de bogat pentru a achizitiona o franciza. aproximativ 120 de nume celebre sint prezente in Romania in regim franciza. in Vrancea 15 firme de renume asigura succesul unor societati francizate Citeva firme din Vrancea fac profit de pe urma unor marci celebre in lumea intreaga, preluind o afacere in franciza de la societati de renume. Yves Rocher, Fornetti, Germanos, Neoset sau Elvila sint numai citeva dintre numele de succes prezente in judet. In tara, numarul marcilor care opereaza in franciza este de aproximativ 120, putine, spun specialistii fata de de potentialul economic al Romaniei, dar si raportat la alte tari din Vestul si Centrul Europei. In Vrancea sint cam 10-15 nume celebre in umbra carora s-au dezvoltat afaceri profitabile. Body Shop, Bigotti Exclusive, Carrefour, Coca-Cola, Cris Tim, Escada Couture, Escada Sport, Everest, Gogoasa Infuriata, Gregory's, Hilton, Howard Johnson Grand Plaza Hotel, Hugo Boss, Ideea Studio, Kenvelo, Lacoste, Max Mara, Naf Naf, McDonald's, Neoset, Pepsi Cola, Pizza Hut, Saatchi & Saatchi, Smartree, Tina R si Tuborg sint citeva dintre marcile care pot fi furnizate in franciza oricarui om de afaceri interesat de o afacere de succes. Motivul pentru care aceasta procedura comerciala are succes in Romania este riscul redus. Dintre marcile prezente la acest moment in tara, 60 au aparut numai in ultimii doi ani. Si societatile romanesti au inceput sa isi dezvolte propriile retele in regim franciza in orasele mari - Smartree (outsourcing), Cris-Tim (pui congelati sau proaspeti), Angst (produse alimentare), Depozitul de calculatoare (distributie de tehnica de calcul si electronice) si Ziua (presa). Cheltuielile pentru preluarea unei francize depasesc, in general, 100.000 de euro, suma la care se