Compania de transport aeriana Alitalia a purtat discutii cu Aeroporti di Roma, societatea privata care conduce sistemul de aeroporturi din capitala italiana, pentru a i se aloca un terminal propriu la Fiumicino, cel mai mare aeroport care deserveste Roma, scrie The Financial Times. Discutiile au fost confirmate joi de Francesco Di Giovanni, director la AdR, ca urmare a eforturilor Alitalia de a convinge sindicatele sa accepte planul prin care compania se va imparti in doua divizii, una pentru operatiuni de zbor si cealalata pentru activitati la sol. Alitalia foloseste in prezent toate terminalele de la Fiumicino, impartindu-le cu alte companii de transport aerian, atat nationale cat si internationale. Giancarlo Cimoli, presedintele Alitalia, a spus ca acest fapt genereaza costuri suplimentare si asta explica de ce compania pe care o conduce a pierdut competitia cu rivalii sai. Ideea terminalului unic pentru Alitalia la aeroportul Fiumicino a incoltit mai demult, dar a fost tratata cu mai multa atentie dupa numirea in functie a lui Cimoli, in luna mai anul acesta. Desi cota de piata nationala a companiei Alitalia a scazut de la 66% in 2002 la 45% in 2004, ea e, totusi, principala linie aeriana care utilizeaza Fiumicino, contand in proportie de jumatate din toata activitatea. In orice caz, terminalul A, care va fi, probabil, dedicat Alitaliei, este folosit si de firme de transport mai mici, dar foarte populare, cum ar fi Air One, care are doar zboruri nationale. Daca planul mege inainte, Air One va fi, probabil, nevoita sa isi mute operatiunile. Luni noaptea, consiliul director Alitalia a aprobat un plan de salvare de patru ani, prin care se va contracta un imprumut de 400 milioane de euro care ii va permite sa isi continue afacerile in urmatoarele sase luni. Oricum, sindicatele vor trebui sa accepte propunerea de divizare a companiei, spunand ca ar prefera sa vada c