Timp de aproape doi ani de zile, atat presa centrala cat si Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatii au publicat dezvaluiri socante despre legaturile nefiresti pe care miliardarul Ovidiu Tender si fratii Marian si Octavian Iancu le-au cultivat cu diferite persoanlitati ale vietii politice romanesti.
Expusi rand pe rand opiniei publice cu diferite afaceri dubioase de la arme, droguri si titei si pana la datorii de zeci de mii de miliarde de lei catre bugetul statului, membrii Retelei Nufarul si-au continuat nestigheriti afacerile sub obladuirea unor functionari ai statului care au pactizat cu ei in schimbul unor profituri imense.
Au fost publicate dovezi irefutabile de coruptie iar unii dintre functionari au recunoscut in mod public, dar nimeni nu a miscat un deget pentru cercetarea dedesubturilor afacerii.
Cu toate acestea, nimeni nu a putut dovedi pana acum de unde provin banii acestei structuri mafiote. ZIUA va prezinta in exclusivitate una dintre filierele prin care VGB-ul fratilor Iancu produce miliarde de lei zilnic prin afaceri necurate cu benzina.
Comisarii Garzii Financiare si politistii din Harghita au descoperit ca in luna august a acestui an, nu mai putin de 169 de vagoane cu benzina au disparut fara urma de pe calea ferata. La inceputul investigatiilor nimeni nu avea habar cine sta in spatele acestei disparitii. Dar in hartii a aparut, la un moment dat, numele VGB.
Dosarul a ajuns in urma cu o zi la sediul central al Garzii Financiare.
ZIUA va prezinta povestea acestor vagoane si modul ciudat in care s-au miscat banii pe filiera.
Benzina fara plumb "gatita la cazan"
Pentru a obtine mult ravnita benzina fara plumb, este necesar sa ai doua componente: benzina regular, cu o cifra octanica de minim 92, si metil tertiar butil eter (MTBE). Aceste doua substante se amest