Ice-tea-ul a fost pe primul semestru al acestui an unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei bauturilor racoritoare, consumul inregistrand o crestere de peste patru ori fata de aceeasi perioada a anului trecut. Principalele marci sunt Lipton Ice Tea, distribuit de Quadrant Amroq Beverages (QAB) in parteneriat cu Unilever, si Nestea, produs Nestle, care este importat si distribuit in Romania de Coca-Cola HBC, in baza unui partenriat la nivel international cu producatorul elvetian din industria alimentara. Ambele "cupluri" de companii raporteaza cresteri si depasiri de target. ?Pe primele sase luni ale anului, vanzarile pe segmentul ice-tea s-au ridicat la 4,25 de milioane de litri, fata de 2,7 milioane de litri, pe tot anul 2003, si asta in contextul in care anul acesta vremea a fost mai nefavorabila. Ceaiurile sunt segment foarte dinamic si din ce in ce mai multe companii sesizeaza oportunitatea", a spus Angela Prioteasa, director general al companiei de cercetare a pietei bauturilor racoritoare Candean. Pentru comparatie, pe primul semestru al anului trecut volumul de ice-tea vandut in Romania a fost de 1,03 milioane de litri. Daca ritmul de crestere se mentine, piata ar putea ajunge anul acesta la circa 5 milioane de euro pe an. ?Targetul de vanzari propus la inceputul anului a fost depasit cu 60%. Poate ca am fi vandut si mai mult daca vremea era mai calduroasa, dar suntem foarte multumiti de rezultate", a spus Valentina Baicuianu, director de comunicare Coca-Cola HBC Romania, fara sa precizeze si care a fost targetul fixat de companie. Nestea a fost lansat pe piata in luna aprilie a acestui an. ?Dintre toate brandurile QAB, cea mai mare crestere, atat la cifra de afaceri cat si la volum, a inregistrat-o Lipton Ice Tea. In volum, vanzarile au crescut pe primele sase luni ale acestui an cu 798%, iar ca valoare cu 487%", au spus reprezentantii QAB, care est