In asteptarea bataliei deschise cu marile case de vinuri din lume, SC Murfatlar Romania a decis sa produca mai mult vin rosu sec. Pentru un public tinta: tinerii cu bani. Micii producatori dobrogeni cred ca sansa lor ar fi sa nu-si mai vinifice strugurii in utilajele mastodontului vecin. Taranii din preajma si-au lasat viile in paragina.
Din lumea tulbure a vinului romanesc se desprinde o concluzie limpede ca un Sauvignon Blanc. Avem doua tabere, a invingatorilor si a invinsilor. Invingatorii sunt cei care s-au lasat cumparati de straini sau care au angajat oenologi din afara tarii. Pedantii, casele viticole cu management romanesc si micii producatori. Argumentele succesului: rigoarea, banii si stiinta promovarii.
Jurnalul National va prezinta, intr-un serial, filmul schimbarilor petrecute dinspre tarlaua cu vita-de-vie pana la sticla de pe raftul su-permarket-urilor europene. De la simpla curatare a cuvelor de inox, impusa de Stephen Bennett la Murfatlar, pana la importul de balegar de cal din Franta, la Carl Reh Winery, aceasta e povestea unor oameni cu credinta lucrului bine facut.
LA CULES. La SC Murfatlar Romania culesul a inceput cu trei saptamani mai tarziu decat anul trecut. Strugurii nu erau suficient de dulci pentru a da vartosenie Cabernetului. “Hai, hai, Mihaita, hai“, striga supraveghetoarea catre grupul culegatorilor de struguri de pe Podgoria constanteana Murfatlar. Mihaita, un tiga-nus la vreo 15 ani, apare dintre randuri cu doua galeti rosii.
Doar una ii va fi pontata in caiet. Cealalta nu e plina cu varf.
Pentru 2.200 de lei pe galeata, asta la vreo suta de galeti pe zi, 1.600 de oameni, mai ales din partile Moldovei, culeg strugurii la SC Murfatlar Romania. Anul acesta, productia va fi de 9.000 kg struguri la hectar, cu 400 kg/ha mai mult decat anul trecut. Nea Ungureanu, poreclit “Benaru“