Firme cu cifre de afaceri de milioane de dolari, contracte cu unele din cele mai renumite companii din Europa, SUA sau chiar si Japonia. Este povestea de succes, nu a unor companii din afara, ci a mai Firme cu cifre de afaceri de milioane de dolari, contracte cu unele din cele mai renumite companii din Europa, SUA sau chiar si Japonia. Este povestea de succes, nu a unor companii din afara, ci a mai multor informaticieni romani, dotati de natura cu inteligenta, dar care au si pus "osul la treaba" pentru a realiza ceea ce si-au propus. I-am intalnit la standurile firmelor pe care le conduc, la targul Binary gazduit de Romexpo in perioada 22-24 septembrie. In spatele unor astfel de companii se afla de cele mai multe ori povesti asemanatoare: 2-3 studenti, un calculator de cele mai multe ori intr-o camera de camin, contracte in Vest, cautarea unor noi angajati. Si mai ales multa munca. Cea mai cunoscuta poveste este cea a firmei GeCad, al carui produs a fost cumparat de nimeni altul decat giganul Microsoft pentru cateva milioane de dolari. Cheia succesului: ceva in cap si multa munca. "Fratilor, aveti minte sa faceti soft. Asa ca, dimineata duceti-va la facultate, dupa-amiaza la munca, iar seara munciti la proiectele voastre. Asa am facut si noi. Cand aveti ceva de vandut pe Internet, aveti banii vostri", i-a mobilizat Radu Georgescu, presedintele GeCad, pe tinerii informaticieni premiati de Ministerul Comunicatiilor. In cazul GeCad, lucrurile au inceput sa se miste din loc multumita site-ului de pe Internet, promovat pe motoarele de cautare si in forumuri frecventate de internauti. Firma romaneasca oferea un mare avantaj: antivirusul functiona pe orice calculator, indiferent de sistemul de operare. Strategia firmei a fost "sa cream un business si sa-l dezvoltam", ne-a marturisit Radu Georgescu. Patronul si-a propus inca de la inceput sa ajunga la unul din liderii mondia