Constructia Pasajului Basarab costa 68 de milioane de euro si va fi terminata dupa regularizarea circulatiei Bucurestiul va intra in iarna cu strazi neterminate, dar care vor fi pregatite sa asigure traficul in sezonul rece, a anuntat ieri, intr-o conferinta de presa, primarul Capitalei, Traian Basescu. Zonele unde lucrarile de reparatie nu au fost finalizate sunt Bulevardul Timisoara (partial), Soseaua Viilor, Giurgiului si Soseaua Chitilei. Basescu spune ca acestea nu vor fi inchise pe timpul iernii, dar ca ele vor fi pregatite pentru un trafic mai putin intens. "Liniile de tramvai 35, 12 si 8 nu vor fi date in exploatare completa pana la sfarsitul anului. Speram ca ele sa fie finalizate in iunie 2005, daca detinatorii de retele vor reusi sa le modernizeze", a spus Basescu. Tot la mijlocul anului viitor ar putea incepe constructia Pasajului suprateran de la Basarab, dupa ce, in luna noiembrie, boardul BEI va relua in discutie cofinantarea proiectului. "In ultima sedinta, Consiliul general a aprobat constructia pasajului. Dincolo de anumite interese, ca acest pasaj sa nu se faca, eu va spun ca el trebuie facut, pentru ca se realizeaza inchiderea inelului principal. Acest lucru va asigura, practic, o continuitate pentru transportul cu tramvaiul, deci un transport ecologic, fara zgomot. Din punctul de vedere al Bucurestiului, era vital ca acest proiect sa treaca, pentru ca miercuri am semnat contractul de consultanta, de 28 de milioane de euro, pentru managementul traficului, cu un consortiu britanico-roman, VSP Civils LTD, din Anglia, si firma Trapec SA, din Romania. Iar pasajul va rezolva problema de circulatie in nordul si vestul orasului", a explicat Basescu. "Probabil ca cei interesati sa nu se faca acest pasaj nu se vor linisti, dar Bucurestiul nu este in situatia de a avea infrastructura pentru preluarea traficului fara inelul principal. Marea problema a Bucure