Aparitia modelului Logan, marfa romaneasca produsa la Colibasi sub indrumarea francezilor de la Renault, va declansa o lupta dreapta cu Skoda, care pina acum conduce detasat intr-o ierarhie, neoficiala, a celor mai importanti producatori auto din partea mai putin dezvoltata a Europei. Fabia este, in acest moment, principala concurenta a lui Logan. Rivalitatea nu este generata neaparat din punct de vedere al clasei, ?printesa din Est? avind dimensiuni mai reduse, ci de pretul oarecum apropiat. Pentru ca razboiul dintre cele doua modele se va da mai ales pe piata romaneasca, va prezentam un drive-test cu Fabia, masina care este printre cele mai vindute astfel de produse la noi.
Iute si usor de minuit
Unul dintre criteriile care cintaresc, de multe ori decisiv, in alegerea automobilului este reprezentat de look. Felul in care arata o masina conteaza, potrivit studiilor de specialitate, tot atit de mult ca spatiul interior sau consumul. In comparatie cu Logan, care are un design nu prea reusit, Fabia poate fi considerata o masina frumoasa, chiar daca nu sare in ochi. Mica si cocheta, Fabia beneficiaza insa, mai ales in interior, de acea robustete rafinata specifica modelelor germane, in special celor create de Volkswagen. In trafic, Fabia se comporta foarte bine, este iute, usor de minuit si cuminte. Nu este o masina pe care sa-ti fie teama sa o ?calci? prea tare si are suficienta forta care o poate propulsa usor la viteze mai mari de 130 km/h.
Inghesuiala in spate
Motorul, nu foarte mare (cu trei cilindri si 64 de cai putere) si putin cam zgomotos, merge struna, fara sincope, avind avantajul ca nu trebuie sa traga o caroserie prea grea. Pentru ca face parte din clasa mica, confortul interior al modelului Fabia nu exceleaza la acest capitol.
In spate, trei adulti stau destul de inghesuiti, aproape cu genunchii la gura, iar portb