Noile modele de masini prezentate la Salonul Auto Mondial, care si-a deschis duminica portile spre marele public, nu ar trebui sa produca un optimism exagerat: constructorii de masini se confrunta cu o perioada neagra pe piata europeana, ceea ce scoate in evidenta problema supra-capacitatii la anumiti producatori. Vanzarile de masini noi in Europa de Vest ar trebui sa atinga, anul acesta, in cel mai bun caz, un progres de doar doua procente, potrivit afirmatiilor patronului Renault.
Reflectare a procesului de fragmentare crescuta a pietei si a cererii, acest Salon Mondial a fost unul destul de bogat in modele noi, inaugurat sambata chiar de Jacques Chirac, cu o zi inainte de a fi deschis catre marele public.
In total, s-au prezentat cel putin 60 de modele ?an premiera", care includ diversele concepte inovatoare ale unor modele de masini si variante de modele deja existente, care vizeaza un numar de peste 1,5 milioane de vizitatori, de la deschiderea salonului si pana la 10 octombrie, cand acesta se va inchide. Printre modelele prezentate, marcile franceze vor scoate in fata ambitioasele modele de ultim moment, fie ca este vorba de modelul Modus de la Renault, sau de versiunea de lux a modelului Clio, de noua masina berlina C4 de la Citroen, propusa, de asemenea, si ca model coupe si de noile masini Peugeot 1007 (model de oras, cu portiere culisante, promis pentru anul viitor) si modelul Peugeot 407 in versiune break.
O oferta destul de larga
Oferta care va fi descoperita de public merge de la noul model BMW seria 1, de calibru mic, si pana la modelul Ferrari F430, inspirat de Formula 1, trecand pe la noul model cabriolet Opel Tigra si pe la modelul convenabil oferit de Kia, cel 4x4 Kia Sportage. Oare va reusi aceasta oferta variata si complexa de masini sa-si seduca vizitatorii astfel incat sa re