A discuta despre rezolvarea problemelor cu pricina fara acoperirea corespunzatoare cu resurse este, evident, degeaba, oricand si oricum! Dar, pentru perioada ce vine, este cu totul insuficient a discuta acoperirea cu resurse doar in termenii actualelor grile bugetare, respectiv pe ideea creste PIB-ul, pe de o parte, scade, pe de alta parte, irosirea de resurse in intretinerea intreprinderilor de stat falimentare (o data cu inaintarea procesului de restructurare prin privatizari si lichidari), deci vor exista mai multe resurse pentru a finanta cresteri de salarii si pensii, sporiri ale alocatiilor pentru educatie si sanatate! A discuta doar in acesti termeni inseamna a "acoperi" doar o latura sau o jumatate a problemei. Caci, in perioada anilor ce vin, conturile statului si ale intreprinderilor vor fi marcate nu doar de relaxarile de pe urma prognozatei cresteri economice si reducerii de pierderi gratie asanarii economiei, ci si de constrangerile, unele teribile, ale conformarii la cerintele concurentei din UE, la respectarea normelor europene de mediu, de calitate, de protectie a consumatorului. Costurile intreprinderilor se vor incarca aproape deodata cu cheltuielile investitionale necesare opririi noxelor, evitarii poluarii apei sau deteriorarii solului, cu taxele de mediu, cu cheltuielile pentru respectarea calitatii produselor si a protectiei consumatorului. Bugetul statului va trebui sa includa rapid acea parte, importanta, din sarcina de prezervare a mediului care revine statului, precum si intretinerea multiplelor institutii noi de supraveghere a respectarii de catre actorii economici a diferitelor norme administrative, juridice, economice si de alta natura stabilite, ca si costurile pentru compensarea celor, de ordinul milioanelor, ce vor fi disponibilizati din agricultura, dar si din alte sectoare in contextul aplicarii standardelor europene de concure