Conform unui raport publicat de On-line Publishers Association (Asociatia Editorilor on-line din SUA), 45,6% din persoanele cu varsta intre 18 si 54 de ani apeleaza la Internet si nu la televizor ca prima optiune pentru informare.
Daca pana de curand, despre televiziunea din SUA se credea ca este atotputernica in ceea ce inseamna "dirijarea" atentiei cetatenilor, iata ca ultimele studii in domeniul mass-media americane arata schimbari majore, generate in primul rand de "arhitectura" si impactul Internetului asupra vietii de zi cu zi.
Raportul Asociatiei Editorilor on-line din SUA se intituleaza "Generational Media Study" si a studiat atitudinea consumatorilor de mass-media pe grupe de varsta: 18-24 de ani, 25-34 de ani si 35-54 de ani.
"Consumatorii incep sa treaca de la utilizarea strict functionala a Internetului catre utilizarea sa ca mijloc de comunicare", a declarat Michael Zimbalist, presedintele On-line Publishers Association.
Pentru 73% dintre cei chestionati, Internetul este mijlocul de informare preferat care ii ajuta sa fie la curent cu subiectele care ii intereseaza mai mult. 86% dintre repondenti au spus ca prefera televiziunea pentru emisiunile de divertisment.
Cifrele studiului arata ca 97% dintre repondenti sunt de parere ca a cauta informatii on-line despre produse si muzica este la fel sau mai bine decat a o face prin reviste. Pentru 83% dintre dintre subiecti, a citi o informatie pe Net este la fel sau mai bine decat a o face prin intermediul unui ziar tiparit, in timp ce 67% prefera sa urmareasca un clip pe Internet decat la televizor.
In legatura cu canalul media preferat, 45,6% aleg Internetul, 34,6% televiziunea, iar radioul si presa tiparita isi impart cate 3,2% din subiecti. 41% dintre cei care aleg Internetul pentru a se informa ii acorda acestui canal intre 2 si 5 ore/zi