Publicitatea la televizor a devenit din ce în ce mai bună şi nu pot decît să aplaud seria de spoturi de calitate (unele venite "de afară", dar destule făcute şi la noi) pe care le putem vedea în pauzele publicitare. Desigur, mai există încă exemple negative, la categoria "aşa nu", dar prefer să le trec cu vederea şi să încurajez rezultatele bune. De aceea, nu mă voi referi în cele ce urmează, la reclama de un kitsch absolut la "perlele de brînză cu smîntînă LaDorna" (cu tipe superelegante, printre căpiţe de fîn), nici la cea care promovează "plăcile ceramice Sanex" (cu individul care se uită în propriii, chiloţi şi apoi dă din cap semnificativ, cu aerul că ar avea mare grozăvie acolo), nici la stupiditatea care constat că este constitutivă a seriei de spoturi Mr. Proper, nici la "Mami, ne dai pate Hame?", nici la "Şah la pupăză, mat la guguştiuc" etc. etc. Nu, de data aceasta, voi fi admirativ. Şi încep prin a-mi exprima entuziasmul (de-a dreptul!) pentru cele două spoturi care fac reclamă la Noul Mégane Estate. Este vorba de cele cu mafioţi, care citează din Naşul şi Clanul Soprano. Un Paulie din Clanul Soprano, cu părul de la tîmple albit dar frizat, trăieşte o celebră scenă din Naşul, în faţa unei tarabe de fructe. Se ascunde după un Mégane, şi scapă (doar pentru un timp, însă). Sloganul "Un break cu o eleganţă dezarmantă" este excelent (ca şi "Îţi trebuie un motiv foarte serios ca să n-o conduci" de la celălalt spot, cu tînărul mafiot prins cu picioarele în beton), iar melodia aia lălăită tîmp cu "I'm just a bad boy" e numai bună pentru o aşa ocazie. Spotul la celălalt Renault, Clio Symbol, cu tipul de la biroul de reclamaţii care face figurine origami şi pe care sîntem invitaţi să-l lăsăm să lucreze în linişte este şi el fain, dar parcă nu e aşa de spectaculos ca cele cu mafioţi (deh, sînt un fan al Clanului Soprano, recunosc). Dar nu numai Renault are re