Interviu cu dl. George Cojocaru, presedinte-director general al Romexpo SA, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti - Domnule presedinte, ne aflam in preajma unui eveniment de referinta pentru industria expozitionala romaneasca: a XXX-a editie a Targului Tehnic International Bucuresti. Ce inseamna pentru dv., ca presedinte-director general al Romexpo SA, cel mai important organizator de targuri si expozitii din tara noastra, aceasta aniversare?
- Primul nascut are intotdeauna un loc aparte in inima oricarui parinte. TIB-ul este pentru noi primul nascut, asupra caruia ne-am revarsat o permanenta si nestirbita afectiune, chiar daca, in timp, au venit pe lume si alti frati.
TIB-ul a fost si va ramane unic. Ursitoarele au fost darnice cu el si i-au harazit cel mai de pret dar: puterea de supravietuire. Conceput ca oglinda a economiei centralizate, el a reflectat realizarile unei societati ce se dorea multilateral dezvoltata. Atunci cand s-a apreciat ca prezenta numeroasa a firmelor straine participante la TIB risca sa aduca in atentia publicului imaginea unui Occident de care trebuia sa stam cat mai departe, el a trecut intr-un con de umbra. Asta insa dupa ce a absorbit si TIBCO, Tehno-Expo si Salonul International al Chimiei, ramanand practic singurul targ comercial organizat in Romania in intervalul 1980-1990.
Dupa 1990, odata cu infiintarea societatii Romexpo SA, el a revenit in luminile rampei, cu o forta pe care nici noi, ca organizatori, nu i-am anticipat-o. Mladita sadita in 1970 s-a transformat intr-un arbore puternic din ale carui ramuri s-au desprins, pe rand, manifestari specializate, astazi targuri cu prestanta, recunoscute pe plan mondial: Rommedica, Rompharma, Romcontrola, Construct Expo, Romtherm, BITME, BIFE, IndAgra, ExpoDrink, All Pack, Modexpo, Targul International de Turism, Romhotel. Si