Avocatii SC Tabco-Campofrio SA studiaza posibilitatea retragerii companiei de pe piata romaneasca, raspunzand astfel deciziei Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), care a inregistrat ca marca „Salamul sasesc“ apartinand societatii Cris-Tim, informeaza un comunicat al Campofrio Romania.
Inregistrarea marcii respective fusese anterior respinsa de OSIM, motivul initial constituindu-l faptul ca denumirea „Salam sasesc“ este generala si generica si, potrivit legii, nu poate fi inregistrata ca marca.
„Decizia finala de inregistrare contrazice orice lege europeana in domeniu“, a declarat directorul general, Ovidiu Wencz, sesizand in acest sens si Ambasada Spaniei la Bucuresti.
Aflat de cealalta parte a baricadei, presedintele grupului Cris-Tim, Radu Timis, sustine ca, potrivit deciziei OSIM,. „Salam sasesc“ este marca a societatii pe care o conduce. „Timp de doi ani, Campofrio a profitat de produsul creat de Cris-Tim, salamul sasesc fiind produsul lor cel mai bine vandut.
Cu toate ca afara au peste zece branduri, ei au trebuit sa copieze un brand romanesc suta la suta. Si acum ne ameninta cu Ambasada Spaniei, dar poate vom raporta si noi aceasta situatie la Comisia Europeana. Ce-si spun ei? Va facem noi, ca suntem in Uniunea Europeana. De fapt, noi, ca tara, nici nu am intrat bine si ei ne dau la cap.
Oricum, dintre cei peste 38 de producatori care fabricau salamul sasesc, 37 si-au retras produsele din magazine.
Pentru ca firma Campofrio nu a respectat comunicatul nostru de a-si retrage salamul sasesc de pe piata, maine (adica astazi), am sa le intentez actiune judecatoreasca si am sa le cer daune“, ne-a mai declarat Radu Timis, sustinand ca, pentru crearea brandului „Salam sasesc“, firma pe care o conduce a cheltuit peste 1,5 milioane de euro.
Avocatii SC Tabco-Campofrio SA studiaza posibilitatea retrag