- Sportiv - nr. 196 / 5 Octombrie, 2004 5 aprilie 1904. Atunci, in seara acelei zile, la "Grand Hotel du Bulevard" din Bucuresti, s-au pus bazele unei societati automobilistice, la o intalnire a mai multor amatori. Lua nastere astfel Automobil Clubul Roman, inscris in analele istoriei printre primele 10 din Europa, printre intaiele 14 din lume, alaturi de SUA, Anglia, Austria, Elvetia, Franta etc. Asadar, 100 de ani de existenta a ACR si tot atatia de la prima cursa automobilistica din Romania, care a avut loc pe data de 22 septembrie 1904, pe o distanta de 104 kilometri parcursi, tur-retur, intre Bucuresti si Giurgiu. La start _ 6 automobile din 10 inscrise. Castigator a fost printul George Valentin Bibescu, cu timpul de 1h48'. El, in 1906, se va clasa al 2-lea in cea dintai cursa de viteza maxima ce a avut loc in tara noastra, pe o portiune a soselei Kiseleff din Capitala. Primul a trecut linia de sosire Leon Leonida. Anul 1906 mai consemneaza si primul concurs special de oprire la punct fix, de viraj (cel mai scurt), de indemanare (cu obstacole), de caroserie (cea mai frumoasa), organizat la Arenele Romane din Bucuresti. Intr-un concurs international a debutat Ion Maican. Este vorba despre cursa de viteza in coasta de la Chateau _ Thierry (Franta), unde au luat parte 90 de concurenti din tarile Europei. Intr-o asemenea companie, Maican a sosit al 3-lea, facandu-si astfel debutul cu dreptul. 16 iunie 1907. Primul raliu al Romaniei. A fost ceva inedit: o cursa intre automobile si un... balon! Concurentii trebuiau sa ajunga inaintea celor trei ofiteri aflati in balon, la punctul de aterizare stabilit in zona comunei Domnesti. Cine a iesit invingator? Automobilul, dar se spune ca la "mustata", masina a luat-o peste... miriste! In 1908 incep cursele de indemanare si regularitate organizate de ACR la Arenele Romane. Acelasi an va consemna inca o premiera: cursa de re