Site-ul eBay este cel mai mare bazar virtual din lume, locul unde se organizeaza anual licitatii online in valoare de miliarde de dolari. Desi au intrat, pe rand, in competitie cu eBay, companii precum Amazon.com sau Yahoo a trebuit sa se recunoasca invinse. Exista insa cativa rivali care sunt hotarati sa isi vanda pielea foarte scump, chiar daca doar pe unele sectoare din piata, comenteaza Wall Street Journal.
Surprinzator, eBay are de infruntat o competitie in crestere din partea unor companii de dimensiuni mai reduse, dar care activeaza pe domenii bine determinate. Desi eBay, care are peste 20 de site-uri in toata lumea, ramane cea mai raspandita retea pentru tranzactii online, cativa jucatori mai mici au inceput sa ii faca concurenta pe domenii precum vanzarea de automobile sau de bilete la spectacole.
"eBay are o afacere minunata, insa nu poti sa oferi totul tuturor in acelasi timp", spune Eric Baker, presedintele companiei StubHub, care concureaza eBay in intermedierea vanzarilor de bilete la evenimente sportive, spectacole, concerte si alte tipuri de evenimente.
Compania StubHub s-a deschis acum patru ani, in San Francisco, si si-a construit incet-incet un public fidel care revine pe site pentru a cumpara bilete la concerte si evenimente sportive, precum si alte evenimente artistice. La inceputul lunii august, eBay lista aproximativ 50.000 de oferte de vanzare pentru bilete la evenimente, in timp ce StubHub afirma ca avea o oferta cel putin dubla, scrie Wall Street Journal. De pilda, eBay gazduia 17 licitatii de bilete la un concert din Chicago de la inceputul lunii septembrie si 248 de bilete la turneul de tenis US Open. In acelasi timp, pe site-ul StubHub se ofereau spre vanzare 56, respectiv 369 de bilete la aceste evenimente.
Oficialii StubHub sunt de parere ca site-ul lor gazduieste mai multe ofe