Povestile dintre doua crime Dintre toate taxiurile din Los Angeles - si sunt cateva mii - tocmai in cel condus de blandul Max avea sa se urce un barbat cu aer de inalt functionar, care ii va impune Povestile dintre doua crime
Dintre toate taxiurile din Los Angeles - si sunt cateva mii - tocmai in cel condus de blandul Max avea sa se urce un barbat cu aer de inalt functionar, care ii va impune un traseu mai putin obisnuit. La o prima oprire - un individ aruncat de la fereastra ii va ateriza pe masina. Omul nu intelege lucratura soartei, asa cum Rick (Bogart) in Casablanca, se intreba: "De ce dintre toate barurile din lume a trebuit sa intre tocmai la mine?" Dupa Obsesia, dupa Insider, Michael Mann nu a mai lasat, acum, sa-i scape o idee care pare sa-l fi urmarit de mult, pusa candva de Malraux intr-o formula greu de clintit din loc si anume: aceea care ne incredinteaza ca in filmul politist - cu toate extensiile sale - se ascunde forma moderna a vechilor tragedii. Ticalosii, criminalii lui Mann nu se pot sustrage destinului, ei trebuie sa mai dea o lovitura, sa mai rapuna pe cineva, chiar daca simt in ceafa rasuflarea primejdiei, chiar daca sunt avertizati, precum De Niro, in Heat (Obsesia). Vincent, killer-ul din Colateral, are o lista a celor care trebuie lichidati, nu se poate abate de la ea. (Sa observam, in treacat, ca numele lui "de cod" este acelasi cu al politistului interpretat de obsedatul Al Pacino in amintitul film, el circula de la un justitiar la un criminal cu plata). Nu are mult timp la dispozitie, din seara pana in zori, clasica unitate de timp, careia ii intinde mana si unitatea de spatiu: un Los Angeles vazut, noaptea, ca o planeta ce-si merita dreptul la odihna, vegheata de clipocirea miilor de lumini. In acest oras, yellow cab-ul lui Max, cu un mort in portbagaj, se va opri la alte adrese. O simpla angajare in slujba unui client exersat in