La cinci ani dupa ce in Romania s-a introdus subventia la energie termica, executivul a decis ca o astfel de masura are nevoie si de o campanie publicitara sustinuta. Actiunea, al carei scop declarat al Ministerului Muncii este ?de informare a populatiei?, consta in spoturi TV si radio, machete inserate in paginile citorva dintre cotidienele abonate la publicitatea guvernamentala si 100.000 de postere distribuite la primarii si la Directiile de Dialog Social - adica la institutiile care se ocupa de acordarea ajutoarelor - si la 40.000 de asociatii de proprietari. Actiunea a fost sustinuta din sumele destinate cheltuielilor materiale ale MMSSF, ne-au transmis oficialii ministerului. Pentru aceasta a fost organizata licitatie, in conditiile legii, care a fost cistigata de SC Grey Worldwide SRL, costul total al campaniei ridicindu-se la aproximativ 3,9 miliarde lei. Potrivit MMSSF, pentru spotul TV s-au platit numai creatia si productia, in valoare de 1,8 miliarde lei, difuzarea fiind realizata gratuit de posturile Acasa, B1, Pro Cinema, PRO TV, Realitatea, TVR Cultural, TVR 1 si TVR 2. Difuzarea pe radio a costat alte 476 de milioane lei. Pentru inserarea machetelor in presa, ale caror costuri s-au ridicat la 656,5 milioane lei, firma care a cistigat licitatia a incheiat conventii cu mai multe ziare: ?Independent?, ?Ziua?, ?Adevarul? si ?Jurnalul National?.
Banii de campanie asigurau subventia pe o luna pentru citeva mii de familii
Daca cele 3,9 miliarde lei ar fi fost adaugate sumelor estimate pentru cuponiada din acest an - 4.350 de miliarde lei -, banii ar fi putut ajunge la alte citeva mii de familii care nu o duc stralucit, insa au nesansa de a avea venituri putin mai mari decit limitele maxime stabilite de executiv pentru subventie. Din acesti bani s-ar fi putut acorda ajutorul maxim de incalzire aprobat - 1,855 milioane lei unui numar