Zvon de Suedia a continuat in cea de-a doua saptamina de manifestari culturale dedicate culturii suedeze cu Atelierul de Hip-Hop condus de Compania MovesPerMinute, care a prezentat la Teatrul Odeon, marti 5 octombrie si miercuri 6 octombrie, doua spectacole de dans: Me Watching you Watching me, coregrafia Helena Franzen, si Love, Love, Love (Play me the Bolero), coregrafia Carl Olof Berg. Cei doi coregrafi au condus, in colaborare cu Centrul Cultural Tinerimea Romana si Orion Balet, un atelier de dans contemporan, in perioada 7-10 octombrie. Pe 6 octombrie, la Galeria Noua a avut loc vernisajul expozitiei de fotografie a artistului Misha Pedan – Monumente, iar pe 8 octombrie Arhiva de Arta Contemporana a propus un dialog intre artisti suedezi si romani – The Collect Call and Other Attempts of Making Contact –, la care au participat Henrik Andersson, Johanna Billing, Lisa Torell, Mats Stjernstedt, Lia si Dan Perjovschi. Pe 4 octombrie a debutat programul vocile_nordului/ drama/ mix/ sweden, care a cuprins o serie de spectacole-lectura desfasurate la Teatrul ACT: Girl Power de Eva Massiri, Si-am trait fericiti de Malin Axelsson si Patricidul de Erik Uddenberg. Pe ultimele doua le prezentam in articolul care
urmeaza.
Saptaminile culturale suedeze au adus in prim-plan o serie de dramaturgi contemporani suedezi, tradusi si jucati peste tot in lume. Impact pregnant la nivelul tematicii actuale, abordare insinuant ironica, limbaj direct, sint marcile acestei scriituri dense, punctate de treceri rapide si atent dozate de la un registru stilistic la altul. Spectacolele-lectura de la Teatrul ACT au avut ca liant, in grade si cu efecte diferite, forme de inadaptabilitate pe care personajele incearca sa le depaseasca prin diverse tertipuri. Conflictele cele mai acute sint rezolvate in planul imaginar sau minimalizate prin dialoguri conventionale