Elie MALKA:
„Apreciez intotdeauna ideea de a organiza un festival, mai ales intr-un oras mic, unde publicul nu este obisnuit sa vada companii straine sau companii din Capitala. E o foarte buna idee organizarea unui festival intr-un oras ca Braila, care are un teatru bun, dar unul singur. Vreme de mai multe zile, publicul are posibilitatea sa intre in contact cu spectacole care sint facute in stiluri si metode diferite. Am vazut lucruri diferite, teatre diferite, actori diferiti. Am ales sa vad acele spectacole pe care le pot intelege mai bine, fiindca, nestiind limba, pentru mine este absolut inutil sa privesc un spectacol concentrat exclusiv pe text, pentru ca imi este inaccesibil. Daca, dimpotriva, exista spectacole in care predomina miscarea si efectele scenice si in care stiu cit de cit despre ce este vorba, atunci e simplu pentru mine. Ceea ce am vazut pina acum… imi face o impresie foarte buna. Am vazut munca si concentrarea unor tineri regizori care mi s-au parut de exceptie, am vazut actori buni si un interes admirabil. Exista o buna scoala de actori aici. Evident, am vazut si spectacole pe care le consider mai putin reusite, dar, in general, impresia este foarte buna. Mi-a placut Plaja, in regia lui Radu Afrim, apoi Casatoria lui Yuriy Kordonskiy.
Am fost invitat sa fac aici un atelier de regie destinat tinerilor regizori interesati de opera, care, din pacate, n-a fost foarte bine organizat, fiindca initiatorii atelierului n-au luat in calcul si participarea cintaretilor si, evident, nu poti face regie doar cu regizori. In ultimul moment s-a inteles ca e nevoie de cintareti, de pian, de un pianist. In fine, ne-am descurcat, desi tinerii regizori nu erau, cum banuisem, regizori de teatru care vor sa treaca la opera, ci deja elevi la regie de opera. Aveau deci o experienta in studiul operei, asa ca, probabil, pentru ei n-a fost o mare nouta