Singurul capitol la care Romania sta bine, dar acest aspect nu intereseaza Uniunea Europeana, este implicarea femeilor in afaceri. Potrivit ziarului Financial Times, referitor la cele mai de succes femei de afaceri din Europa, in tara noastra, 30% dintre managerii celor mai mari companii apartin sexului frumos. Fapt ce nu poate decat sa ne bucure.
In aceste conditii, intrebarea pe care si-o pun toti barbatii este daca femeia de afaceri se foloseste de armele sexului pentru a obtine avantaje. Potrivit presedintelui Federatiei Patronale a Industriei Usoare (FEPAIUS), Maria Grapini, valoarea afacerii nu trebuie sa influenteze in nici un fel marimea fustei purtate. „Marea majoritate a patronilor din Europa de Vest sunt barbati.
Si atunci cand incheiem o afacere apelam in general la argumente de ordin tehnic. Chiar Asociatia Femeilor Antreprenor din Romania a tinut o serie de cursuri despre modul in care trebuie sa se imbrace o femeie de afaceri. Iar Codul bunelor maniere in afaceri arata ca este chiar contraindicat sa se apeleze la astfel de tertipuri“, sustine Maria Grapini.
De asemenea, este demn de amintit ca in acest ghid se arata ca bijuteriile ori blanurile de lux nu sunt argumente forte pentru convingerea partenerului. Mai mult, aceste accesorii pot sa aiba efect invers, dat fiind faptul ca atentia barbatului este captata de aceste obiecte, nu de proiectul ce urmeaza a fi discutat.
„Eu, ca femeie de afaceri, imi adaptez imbracamintea in functie de evenimentul la care particip. Dar nu sunt de acord ca o femeie de afaceri sa fie imbracata in marea majoritate a timpului in pantaloni. Nu de alta, dar acest fapt parca ne masculinizeaza“, ne-a declarat, in finalul discutiei, Maria Grapini.
Singurul capitol la care Romania sta bine, dar acest aspect nu intereseaza Uniunea Europeana, este implicarea femeilor in afaceri