Intreprinderile mici si mijlocii din Romania nu sunt inca pregatite sa faca fata provocarilor generate de apartenenta la piata unica, sustine Bill McConkey, expert in programe europene, citat de Radio Romania Actualitati.
Cu doi ani inainte de momentul integrarii, managerii romani sunt inca la nivelul la care nu cunosc ce pasi vor trebui sa urmeze pentru a face fata cerintelor comunitare si a deveni competitivi pe o piata largita, dominata de actori puternici.
De asemenea, potrivit expertului european, piata unica va genera intreprinzatorilor autohtoni probleme din punct de vedere tehnic, privind sistemul european de standardizare de calitate si in ceea ce priveste dreptul de proprietate intelectuala.
Spre exemplu, din datele Societatii Romane pentru Asigurarea Calitatii in tara noastra, numai o societate din 100 lucreaza in conformitate cu standardele internationale de management al calitatii. De asemenea, studiile de pana acum au aratat ca intreprinderile mici si mijlocii din Romania nu au prea multe informatii despre toate aceste aspecte.
Agentii economici romani care, la nivelul anului 2007, isi vor comercializa produsele pe o piata comuna nu se pot lauda cu foarte multi clienti nici macar pe piata autohtona. McConkey apreciaza faptul ca fidelizarea pietei cu produsele realizate de IMM-uri romanesti este „slaba“, ceea ce se traduce printr-un numar redus de clienti.
Nu in ultimul rand, expertul european considera ca printre principalele probleme identificate la nivelul agentilor economici din Romania se numara nivelul scazut de productivitate, slaba competitivitate, lipsa unor abilitati manageriale, nivelul scazut in ceea ce priveste expertizarea tehnica, un marketing defectuos, dar si o activitate ineficienta in acest domeniu.
Nici din punct de vedere al legislatiei ce reglementeaza activitatea mediului d