Atunci cand, in urma cu mai putin de o luna, compania britanica Virgin Digital si-a anuntat intrarea pe piata magazinelor online de muzica, criticii au atras atentia ca este prea tarziu pentru a-l mai ajunge pe gigantul Apple. Totusi, optimismul de atunci al celor de la Virgin s-a concretizat saptamana aceasta intr-un player digital nou-nout, gata sa se bata cu iPod-ul celor de la Apple. Virgin nu este singura companie care ravneste la ?tronul" liderului de piata, Apple. Si producatorul japonez de electronice Olympus a anuntat saptamana trecuta ca este gata sa lanseze doua modele de player digital, unul cu hard disc de 20 GB care poate stoca in jur de 5.000 de melodii, iar celalalt cu spatiu de stocare de 5 GB, in care pot fi salvate aproximativ 1.200 de melodii. Noul player produs de divizia de electronice a Virgin are, ca si produsul Olympus, un hard disc de 5 GB. Acestea sunt primele provocari directe pe care Apple le primeste pe segmentul de piata al modelului iPod mini (care are o capacitate de 4 GB), spun specialistii. Virgin tinteste piata consumatorilor care vor sa aiba ?la purtator" in jur de 1.000 de melodii si nu au nevoie de imensa capacitate de stocare de 20 GB (sau mai mult) oferita de modelele mai scumpe de la Apple, Sony, Samsung si altii, comenteaza presa internationala. Playerul de la Virgin va costa aproximativ 249 $ si va fi disponibil pe piata spre sfarsitul lunii octombrie. iPod mini are aproximativ acelasi pret, insa faptul ca are un hard disc putin mai mic ar putea sa favorizeze playerul Virgin, spun surse din piata.
Virgin vs. Apple "Nimeni nu are un brand la fel de cunoscut in industria muzicala precum Apple si Virgin", spune Greg Woock, director executiv al diviziei Virgin Electronics. "Apple este lider, intr-adevar, dar cota de piata pe care o are astazi nu va dura la nesfarsit", sustine oficialul companiei Virgin, care pare a