Mai sunt exact 13 zile pana la declansarea oficiala a campaniei electorale. Peste doua saptamani se va da startul la competitia intre afisele candidatilor, spoturile electorale, intalnirile cu alegatorii, dezbaterile televizate sau radio-ascultate.
Campania pentru impresionarea electoratului fiind de mult timp declansata, imediat dupa anuntarea rezultatelor la alegerile locale. PSD – partidul aflat la putere – nu pierde nici o ocazie pentru a-i convinge pe romani ca ar fi o mare greseala strategica – romanii fiind sensibili la strategii, mai ales la ora pranzului, cand trebuie sa puna ceva pe masa – sa nu fie reales.
NATO avem, urmeaza UE, leul greu e si el pe-aproape. Nu-i mai ramane PSD-ului decat ca, daca va fi reales, sa faca in urmatorii patru ani ce n-a reusit din promisiunile sociale si economice facute la alegerile din 2000, adica de acum alti patru ani.
Plus ca tinerii, somerii, pensionarii se bucura de o atentie aparte. Si mamele care alapteaza sau care doar fac jogging prin piata au si ele spatiul lor rezervat in propaganda PSD – comunicarea, iertati-mi malitia – chit ca, la modul concret, PSD-ul nu da nici cat o tocanita dintr-o ceapa degerata pe femei. Se vede si dupa suprimarea lor de pe listele electorale.
De scapat printre degetele barbatesti – care grebla se facura pe liste – putine au avut norocul, si numai daca s-au bucurat de vreun sustinator nelegal, de veghe in lanul de calculatoare, liste, mouse-uri si centralizari.
Cu mici exceptii, problemele Romaniei sunt exact ca si cele din campania trecuta: somaj, saracie, investitori tratati cu tafna, familii intregi plecate la munca peste granita, intretinere mare, alimente si haine scumpe, credite si mai scumpe. Dar nu-i nimic suntem‚ inca, o natiune tanara si mai putem astepta.
De partea cealalta a ofertei electorale: Alianta D.A. PD-PNL