Bulgarii sint tot mai revoltati de panourile publicitare care folosesc sexualitatea si nuditatea, proliferarea acestora pe majoritatea zidurilor marilor artere de circulatie ale oraselor. Folosind termeni precum “insolente”, “scandaloase” si “vulgare”, mii de cetateni au cerut autoritatilor sa reglementeze acest sector al publicitatii stradale.
“Am primit numeroase plingeri in legatura cu numarul din ce in ce mai mare de afise provocatoare aparute mai ales anul trecut”, afirma Gheorghi Belcev, seful consiliului cultural al Primariei de la Sofia.
Saptamina trecuta Ministerul bulgar de Interne a ordonat ridicarea unui afis in care cintaretul homosexual Azis poza dezbracat in partea dorsala, iar mesajul scris era “asta doare rau”.
Generalul Boiko Borisov, foarte popular pentru masurile energice luate impotriva criminalitatii, a explicat ca a considerat ca este datoria sa sa intervina, “deoarece legea nu desemneaza responsabilii” legali. “Exista o anumita publicitate care contravine principiilor mele despre lege si ordine.
Nu pot decit sa ma gindesc ca toti copiii care au trecut pe acolo au vazut acel afis”, a afirmat Borisov.
Exces de nuditate in publicitate
“Intotdeauna a existat o relatie strinsa intre publicitate si nuditate”, remarca Belcev, din partea serviciului care aloca spatiile publicitare in capitala bulgara, “dar aceasta relatie a devenit extrem de puternica in ultimii doi, trei ani”, adauga el.
Sub presiunea opiniei publice, autoritatile municipale sint fortate sa faca ordine in industria publicitara. “Nu este vorba de cenzura, dar nu putem avea asemenea publicitate “extrema” pe 600 de panouri publicitare din Sofia, mai ales in centru, linga monumente istorice si religioase”, explica Belcev.
Multi cetateni au sunat la primarie sa se plinga de campania lansata de o firma de meze