Pana de curand, tinta vanzatorilor de gadgeturi erau barbatii. In lumea high tech, femeile erau folosite, in general, pe post de accesorii la prezentarile de produse. Dar aceasta situatie incepe sa se schimbe: din ce in ce mai multi fabricanti se adreseaza clientelei feminine.
CRISTIAN IONITA
La intrebarea: "Cine va cumpara marfa?", majoritatea producatorilor de gadgeturi va raspunde: "Barbatii mai tineri de 40-50 de ani cu venituri peste medie". Ei bine, unii si-au dat seama ca le pot vinde "jucarele high tech" la el de bine femeilor precum barbatilor. Singura smecherie este sa reuseasca sa fie pe gustul doamnelor.
Iata cateva retete de succes: rujuri USB, carcase de laptop care pot fi asortate cu hainele sau telefoane mobile "la moda".
BIJUTERII. Cea mai mediatizata incercare de acest fel le-a apartinut celor de la Siemens. Anul trecut, acestia au lansat seria Xelibri cu surle si trambite: celulare ce pot fi purtate de doamne ca accesorii vestimentare. Au reusit sa atraga atentia presei, dar nu au reusit sa convinga prea multa lume sa le cumpere. Anul acesta au oprit productia seriei Xelibri.
In total au reusit sa vanda mai putin de un milion de telefoane mobile pentru doamne, adica in jur de 2% din numarul total de telefoane mobile vandute de Siemens.Tot pentru a le convinge pe doamne, o companie asiatica numita Wepro a lansat o colectie de memorii flash sub forma de ruj. Le puteti admira la adresa www.wepro. com.tw/usb_flash.htm. Se pare ca produsele lor nu au ajuns inca in Europa.
LA MODA. Designerul Roland Mouret, in colaborare cu Intel, a prezentat o "colectie" de carcase pentru laptop-uri. Acestea pot fi schimbate intre ele fara nici un efort (exact ca fetele telefoanelor mobile) si pot fi asortate cu imbracamintea. Antopologul Genevieve Bell spune ca este timpul ca producatorii de tehnologie de