Medeea Marinescu - "Era si timpul sa schimb macazul artistic"
- Luna octombrie a relansat stagiunea teatrala, si salile de spectacol sunt luate din nou cu asalt. Unde poti fi vazuta in toamna asta de admiratorii tai? Le pregatesti vreo surpriza?
- Ma asteapta o toamna bogata, cu doua spectacole in care sper sa conving. Primul e pus in scena la Teatrul National. E vorba de ultima piesa a celebrului dramaturg francez Jean Anouilh, Egoistul, tradusa si montata la Tnb de Radu Beligan. Maestrul scenei romanesti detine si rolul titular. Mie mi-a propus ceva complet nou, un tip de personaj pe care nu l-am mai jucat pana acum. "E timpul sa schimbi macazul", m-a indemnat. E vorba de o femeie mai in varsta, o actrita ratata, aflata intr-o relatie sentimentala ambigua cu personajul central, dramaturgul cel egoist, totodata si amantul ei, a carui victima se considera pentru ca nu a vrut sa-si lase nevasta si copiii ca sa se casatoreasca cu ea. De aici, momente cand comice, cand dramatice, proprii multor piese de Anouilh. Sotia egoistului e Carmen Stanescu - o minunata partenera de scena care m-a stimulat artistic, atat in Nunta lui Krecinski, cat si in Leul in iarna, care se joaca si acum cu mare succes. Distributia, realizata de "mesterul Beligan" - cum ii spunem cu drag si admiratie noi, cei din teatru -, e o distributie de zile mari, care cuprinde deopotriva maturi si tineri: Mihai Fotino, Damian Crasmaru, Sanda Toma, dar si Lamia Beligan, Cesonia Postelnicu, Silviu Biris si Mihai Niculescu. Premiera va fi la sfarsitul lunii si am emotii de pe acum: n-as vrea sa-mi dezamagesc maestrul. Sunt la prima mea colaborare cu el si e o fericire sa lucrezi cu un asemenea artist si om de exceptie. Are atata franchete si caldura in felul in care se adreseaza oricui, de la actor la tehnician, incat cu totii il adora. Si - ca putini in ziua de azi - stie sa asculte p