Se spune ca ce incepe rau, se termina si mai rau. Regula nu este general valabila. Firma CIT a pornit in 1996 cu o briosa denumita Pinnochio. Dupa trei luni, producatorii au primit o scrisoare de la Paris.
Disney ii anunta ca Pinnochio e marca inregistrata si ca de obicei se practica la produsele sub acest nume o cota de participare intre 14%-17%. Pentru ca firma era inca mica si date fiind conditiile economice genrale din Romania, Disney s-ar fi multumit si cu o cota mai mica.
Pentru ca oricum intreprinzatorii nu aveau un succes prea mare cu acest produs, au renuntat atat la nume cat si la produsul in sine.
Un nou start a pornit de la poarta Excelent, cea mai mare fabrica de dulciuri din tara de la acea vreme. “Minitortul se vindea la distribuitori conditionat, din cauza ca era produs deficitar. Daca luai produse care se vindeau mai greu, aveai dreptul sa cumperi si o cutie de minitort“, ne spune Vasile Ibinceanu, director de productie.
Cleo, alt personaj din Pinnochio, dar de aceasta data nu si marca inregistrata, a dat numele urmatorului produs al firmei. Avea ambalaj asemanator, de aceeasi marime, dar cu un pret mai mic decat al Excelentului. Apoi intreprinzatorii au incercat sa contacteze cat mai multi intreprinzatori cu care lucra numarul unu din domeniu.
Furnizorii importanti de ingrediente sunt din Germania si Olanda. De altfel, de la partenerii straini a venit sprijin mai mare decat din tara. “Am primt tehnologie, utilaje, credite, fel de fel de alte avantaje pe care nu le-am avut niciodata din Romania“, spune Ibinceanu.
Dulciurile se cauta mai mult in sezonul rece. Vara veniturile lunare nu au scazut sub 1,5 miliarde, iar in perioada de iarna ajung la 3-4 miliarde. Pentru ca sa echilibreze situatia, firma a pornit o noua activitate. Asa s-au nascut covrigeii Mitica, cu gust de mititei si