Mai mult ca niciodata, Festivalul National ce poarta numele dramaturgului Ion Luca Caragiale a fost organizat anul acesta in regim de heirup, bugetul manifestarii fiind stabilit de Ministerul Culturii Mai mult ca niciodata, Festivalul National ce poarta numele dramaturgului Ion Luca Caragiale a fost organizat anul acesta in regim de heirup, bugetul manifestarii fiind stabilit de Ministerul Culturii cu numai cateva saptamani in urma, desi programul fixat de selectionerul unic, Ion Parhon, era gata de mult. Dar ministerele, indiferent de domeniu, au fost, se pare, afectate de faptul ca ne aflam intr-un an electoral, uitand de misiunile pe care le aveau de indeplinit. In aceste conditii, ramane un mister cum a reusit echipa de organizare, si ea infiintata ad-hoc, sa-si duca munca la bun sfarsit, asta daca nu cumva ne grabim cu concluziile si nu se va demonstra ca e, totusi, imposibil, sa faci minuni dupa minuni. Oricum ar fi, organizarea unui asemenea eveniment ar trebui sa iasa o data pentru totdeauna din sfera miraculosului si sa intre in cea a normalitatii, ceea ce s-ar putea intampla, cu putin noroc, dupa alegeri. La conferinta de presa de marti, de la UNITER - asociatie de creatori care si-a luat misiunea producerii (si salvarii!) festivalului, ca in fiecare an - a fost anuntat programul editiei 2004 si evenimentele conexe, adica obisnuita serie de colocvii si lansari de carte de teatru, precum si parteneriatul cu TVR Cultural. Cele trei sectiuni oficiale ale programului au fost subintitulate de catre selectioner, poetic s-ar putea spune, Spectacole pentru toate anotimpurile, Recitaluri si Tineri artisti pe drumul performantei, fara ca gaselnita sa poata ascunde prea bine lipsa de evenimente spectacologice reale, care sa justifice o asemenea gala a teatrului romanesc. Din fericire, festivalul are parte macar de o deschidere de nivel european, cu spectacolul Electra