Ministerul Transporturilor si compania franceza Vinci au semnat luni contractul in PPP pentru constructia segmentului de autostrada Comarnic-Predeal din autostrada Bucuresti-Brasov, contract de 379 milioane euro, ale carui ?rate? pe 25 de ani vor cadea in seama statului roman dupa finalizarea lucrarilor. Asta desi Legea PPP prevede ca firma care incheie un astfel de contract isi asuma riscul operarii bunului realizat. (Iuliana Roibu)
?Sega?: Romania si-a cumparat pe bani grei sprijinul european
?Cind o mita este prea mare, ea nu se mai numeste mita, ci parteneriat strategic?, constata, intr-un comentariu extrem de acid, analistul politic al cotidianului sofiot ?Sega?, Ghiorghi Gotev. ?Pentru candidatura europeana a Romaniei nu a existat un sprijin deosebit pina cind Bucurestiul nu si l-a cumparat. Gaz de France a obtinut, in schimbul a 300 milioane de euro, 51 la suta din Distrigaz-Sud, Vinci - un contract in valoare de 400 milioane de euro, iar Alcatel va moderniza, la pretul de 60 milioane de euro, sistemul de semnalizare al CFR. Aceasta explica de ce marile firme franceze jura ca nu au vazut coruptie in Romania, in timp ce Comisia Europeana si un grup numeros de organizatii neguvernamentale atrag atentia asupra extinderii acestui flagel?, scrie Gotev. ?Adresind elogii Romaniei, politicienii francezi stiu foarte bine ca in acest stat, impotmolit in pseudoreforme, ordinele le dau figuri de pe vremea lui Ceausescu. Dar si Ceausescu reusea sa induca in eroare Occidentul si sa obtina sprijinul sau, prefacindu-se ca duce o politica independenta fata de Moscova?. (Petio Petkov, Sofia)
Ministerul Transporturilor si compania franceza Vinci au semnat luni contractul in PPP pentru constructia segmentului de autostrada Comarnic-Predeal din autostrada Bucuresti-Brasov, contract de 379 milioane euro, ale carui ?rate? pe 25 de ani vor