O serie de reguli noi pentru piata asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto va imputina numarul societatilor abilitate sa practice astfel de polite si va scoate mai multi bani din buzunarul soferilor.
Anul viitor, asigurarile obligatorii auto valabile pe teritoriul tarii (RCA) ar trebui sa se unifice cu cele valabile in strainatate (Carte Verde), iar limitelor de raspundere ale asiguratorilor li se va impune un pas de crestere care sa le apropie de nivelurile din Uniunea Europeana.
In plus, societatile de asigurari vor avea libertatea de a cobori sau de a urca tarifele cu 10% fata de nivelul stabilit de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Toate acestea se vor resimti in buzunarul soferilor prin sumele mai mari ce va trebui sa fie platite pentru a putea circula pe drumurile publice.
Scumpirea tarifelor ar putea ajunge pana la aproape 50%, spun reprezentantii societatilor de asigurari. CSA anticipeaza o crestere medie, la nivelul intregii piete, de circa 35%, in conditiile in care unele companii ar putea alege sa foloseasca marja de 10% ieftinind asigurarea, pentru a castiga cote de piata.
Tarife mai reduse vor fi stabilite si pentru vehiculele a caror iesire din tara este imposibila (tramvaie, autobuze, troleibuze). Ieftinirea politelor cu 10% fata de tariful stabilit de CSA nu va fi totusi la indemana tuturor asiguratorilor, acestora fiindu-le impuse conditii stricte de lichiditate. De altfel, CSA va inaspri din 2005 conditiile de autorizare.
Societatile in al caror portofoliu total de asigurari politele RCA au o pondere de 50% isi vor pierde autorizarea. La fel se va intampla cu firmele care nu si-au pus la punct sistemul informatic necesar pentru crearea unei baze de date comune intre asiguratorii RCA, CSA si Politie.
O serie de reguli noi pentru piata asigurarilor obligatorii de r