Produse extraordinare, preturi ridicole. Cam astea sunt ingredientele cel mai des utilizate de reclamele inselatoare. Care ii pacalesc pe multi. Nu trece o zi fara sa nu vedem la televizor, in ziare sau pe Internet ori sa nu ascultam la radio o reclama care sa ne faca sa ridicam din sprancene a mirare.
Performantele produsului prezentat sau pretul la care este vandut acesta ni se par de-a dreptul incredibile. Daca destui dintre noi vor incerca sa afle si alte amanunte in legatura cu oferta aparent miraculoasa inainte de a scoate bani din buzunar, altii se vor repezi sa cumpere.
si abia apoi vor analiza mai cu atentie intreaga situatie, dandu-si seama, in cele mai multe cazuri, ca au fost trasi pe sfoara. "Publicitatea inselatoare promoveaza produse sau servicii care par a veni dintr-o lume fantastica.
Obtineti o musculatura puternica fara sa faceti exercitii, slabiti fara a manca mai putin, va transformati viata doar prin cumpararea unui produs! Problema este ca aceasta lume fantastica nu exista!", declara Razvan Resmerita, expert al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor (APC Romania).
Printre reclamele suspecte identificate de aceasta asociatie se numara cele privind o oferta turistica promovata prin Internet de mai multe firme din Romania si Polonia si un produs destinat cresterii sanilor. In primul caz, consumatorii afla ca au castigat un cec hotelier intitulat Euroest, care le garanteaza "14 nopti gratuite pentru doua persoane intr-unul din cele 1.
000 de hoteluri din Romania si din alte 12 tari din Europa". In momentul acceptarii cecului gratuit, clientul afla ca are de plata, totusi, o suma nu chiar neglijabila, pentru acoperirea diverselor cheltuieli ale promotorilor.
In opinia specialistilor APC Romania, oferta cu pricina are mai multe hibe: nu exista acceptul consumatorului pentru pr