Potrivit monitorizarilor, principalele partide politice au cheltuit in presa scrisa un volum brut de publicitate de 5,17 milioane euro. Campania electorala pentru alegerile locale se apropie cu pasi repezi. Pana la declansarea "ostilitatilor", credem ca este intelept sa aruncam o privire in trecutul nu foarte indepartat, chiar la campania pentru alegerile locale din acest an.
Nu aruncam o privire aiurea, ci pe monitorizarile companiei Alfa Cont referitoare la cheltuielile publicitare ale partidelor politice in presa scrisa. Spre deosebire de statiile radio-TV, in care publicitatea a fost gratuita, editorii de presa si-au frecat mainile de bucurie, pentru ca spatiul publicitar a fost vandut partidelor pe bani adevarati.
Datele furnizate de Alfa Cont se refera la volumul brut de publicitate electorala, care s-a calculat pe baza tarifelor-lista (care nu iau in calcul disconturile). Volumul total brut pentru principalele formatiuni politice aflate in lupta electorala la locale s-a ridicat la 5,17 milioane euro.
Daca luam in calcul un discont mediu pe piata de presa de 35%, ar insemna ca partidele au cheltuit 3,3 milioane de euro in publicitatea din presa scrisa. Liderul pietei de publicitate electorala de la inceputul verii, daca se poate numi astfel, a fost partidul de guvernamant.
Volumul brut al candidatilor PSD s-a ridicat la 2,8 milioane de euro, reprezentand 56% din totalul pietei de reclame electorale. Trebuie subliniat, potrivit monitorizarii Alfa Cont, ca PSD se afla pe primul loc in topul clientilor publicitari in presa scrisa, pe primele opt luni ale anului, inaintea unor investitori comerciali precum Orange si L'Oréal.
Dar sa nu incurcam borcane! Monitorizarea arata si materiale de presa care nu poarta insemnul "P".
Cateva exemple: "Crearea de locuri de munca - optiunea social-democrata a