Piata publicitatii in Romania va ajunge, la sfirsitul anului 2004, la aproape 2,1 miliarde euro, estimeaza specialistii din domeniu prezenti ieri la Zilele Biz. O crestere importanta o reprezinta si majorarea investitiilor in publicitate, care au ajuns la 205,5 milioane euro in perioada ianuarie-septembrie 2004, cu 13% mai mult fata de anul trecut.
“Cresterea ritmului pietei de publicitate este evidenta, iar cifrele vorbesc de la sine. Nu am socotit in aceasta crestere, de exemplu, activitatile media care se desfasoara fara contributie baneasca (campaniile sociale, teleshoppingul, campaniile de autopromovare din presa)”, spune Octavian Popescu, director general Initiative Romania.
Conform specialistilor prezenti, piata publicitatii a crescut atit din punctul de vedere al numarului agentiilor de publicitate, cit si al clientilor. “Numarul agentiilor a crescut cu 40% fata de anul trecut, iar nivelul de satisfactie a clientilor a crescut cu peste 30%, conform sondajelor noastre”, spune Dan Petre, director de cercetare D&D Research.
In prima parte a acestui an, cele mai “bogate” campanii de publicitate au fost la bere, telefonie mobila, bauturi racoritoare, ziare si reviste, sampoane, masini, ciocolata, guma de mestecat si deodorante.
Piata publicitatii in Romania va ajunge, la sfirsitul anului 2004, la aproape 2,1 miliarde euro, estimeaza specialistii din domeniu prezenti ieri la Zilele Biz. O crestere importanta o reprezinta si majorarea investitiilor in publicitate, care au ajuns la 205,5 milioane euro in perioada ianuarie-septembrie 2004, cu 13% mai mult fata de anul trecut.
“Cresterea ritmului pietei de publicitate este evidenta, iar cifrele vorbesc de la sine. Nu am socotit in aceasta crestere, de exemplu, activitatile media care se desfasoara fara contributie baneasca (campaniile sociale, teleshoppingul, campan