Industria romaneasca de componente auto este tot mai atractiva pentru investitorii straini, dovada fiind cele mai noi proiecte ale companiilor Montupet si Coficat, a caror valoare se apropie de 150 milioane euro.
De altfel, Pirelli a anuntat ca demareaza, la Slatina, un parteneriat cu Continental in cadrul noii fabrici Cord Romania, investitia ridicindu-se la 40 milioane euro.
Strainii aleg Romania, motivati de costul scazut al miinii de lucru, de calificarea personalului si, mai spun ei, de traditia tarii noastre in ce priveste una dintre cele mai profitabile industrii din lume: auto.
Traditia de care vorbesc noii investitori a beneficiat insa din plin de aportul colosilor din domeniu: grupul german Draxelmaier a investit deja in Romania peste 120 milioane euro, ultima investitie fiind o unitate situata in Hunedoara, unde se vor produce componente electrice pentru autoturisme.
De asemenea, confratele Draxelmaier, grupul INA Schaffler, recunoscut drept lider mondial in materie de rulmenti, vrea sa investeasca 180 milioane euro tot intr-o fabrica de componente auto.
La rindul lor, reprezentantii companiei japoneze Yazaki au pus pe picioare doua centre de asamblare care folosesc marcilor nationale.
Volane “Made in Romania” pentru Ferrari
Recent, “Evenimentul zilei” a relatat pe larg despre afacerea unor investitori italieni care produc la Ribita, in judetul Hunedoara, volane care ajung in mina celor mai pretentiosi impatimiti ai automobilismului.
Aproape in fiecare zi, pe portile fabricii din Ribita ies circa 3.000 de volane care ajung pe masini Ferrari, Jaguar, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Land Rover, dar si pe Daihatsu, Subaru ori Suzuki. Multumiti de rezultate, italienii vor sa se extinda si sa construiasca o alta fabrica unde sa produca centuri de siguranta.
De altfel, a