Campania electorala declanseaza stare de urgenta in televiziuni
Rasvan Popescu sustine ca “nu se respecta realitatea politica de acum ci cea de acum 4 ani”
CNA a discutat ieri despre rigorile campaniei electorale in programele radio si TV chiar cu reprezentantii posturilor. La intilnire au luat parte directorii generali si directorii departamentelor de stiri de la posturile de televiziune si de radio.
Prevederile celor doua legi care reglementeaza prezenta pe micul ecran a candidatilor care se vor implica in cursa electorala pentru functia de presedinte sau pentru posturi in Parlamentul Romaniei nu sint tocmai familiare radiodifuzorilor.
Astfel, conform Legii 373/2004 privind organizarea alegerilor parlamentare, 75% din timpul de antena al emisiunilor electorale trebuie “sa se repartizeze partidelor politice parlamentare, aliantelor politice sau aliantelor electorale proportional cu ponderea in parlament”.
Ralu Filip, presedintele CNA, afirma ca “nu o sa fie nici o problema pentru cei care au citit legea sa imparta acesti timpi de antena dupa numarul de parlamentari pe care ii are fiecare formatiune politica”.
Incepind cu data de 28 octombrie, cind televiziunile vor intra oficial in campanie electorala, politicienii vor disparea de pe micul ecran, singurele emisiuni in care acestia vor putea sa aiba interventii directe fiind emisiunile electorale si dezbaterile, emisiunile de stiri avind prevazut prin lege un supliment de 15 minute in care sa se prezinte informatii privind sistemul electoral, tehnica
votarii si activitatile de campanie ale candidatilor.
Incepind de joi, muzicienii si sportivii care candideaza sau reprezinta partide politice nu vor mai putea sa apara decit in cele trei tipuri de emisiuni sau intr-un context care tine strict de functia pe care o detin. “Ca sint presedinti de clu