In schimb, sint promovate telefonul primului-ministru, ajutoarele pentru caldura ori salile de sport
TVR, PRO TV, Antena 1 au refuzat colaborarea cu Fundatia Concept, care initiase campania nationala “Nu da spaga”. Spotul primise acordul CNA, prin care se valideaza faptul ca reclama este de interes public, stabilindu-se ca va fi difuzata fara sa fie considerata publicitate. Cu toate acestea, televiziunile mari din Romania nu au difuzat spotul care ironiza obisnuinta de a da mita.
Faptul ca TVR a refuzat sa dea pe post clipul care incearca sa traga un semnal de alarma in legatura cu tot ceea ce inseamna coruptie i-a uimit pe reprezentantii societatii civile. Motivul invocat de TVR a fost acela ca “spatiile de difuzare ale posturilor Televiziunii Romane (sic!), limitate prin lege, sint extrem de incarcate”.
In conditiile in care, in ultimele luni, spatiile rezervate reclamelor sociale s-au umplut cu spoturi care promoveaza programele guvernului, telefonul verde al primului-ministru, ajutoarele pentru caldura, lemnele pentru iarna si salile de sport inaugurate in pripa, nu este de mirare ca TVR se declara incapabila sa se implice in campania anticoruptie.
Un raspuns asemanator s-a primit si din partea celor de la Antena 1 sau PRO TV, care au invocat absenta spatiului. Cei de la PRO TV au afirmat ca vor renunta la toate campaniile sociale in perioada noiembrie-decembrie, motivind ca grila este oricum incarcata de publicitate in acea perioada a anului.
“Strategia nationala anticoruptie prevede explicit colaborarea autoritatilor competente cu societatea civila si semnaleaza necesitatea derularii unor campanii de informare si de educatie civica pe aceasta tema.
Refuzul TVR de a difuza spotul merita semnalat ca practica negativa a institutiilor publice din Romania, in plan intern si international”, semnala, intr-un materia