La jumatatea lunii septembrie s-a desfasurat si ce-a de-a treia editie a Salonului International de Carte "Ovidius". Manifestarea a atras si in acest an edituri din toate colturile lumii. Reprezentantii acestor edituri au venit la Constanta pentru a-si arunca pe piata de profil cele mai proaspete productii publicistice. Prezenta scriitorilor, a conducerilor catorva edituri de renume au dat actiunii valoare, notorietate si consistenta necesara oricarui eveniment de un asemenea calibru. Un targ de carte cu continuitate inseamna, de fapt, un argument in plus. Salonul si-a propus pe langa facilitarea cunoasterii productiei editoriale romanesti si internationale, un contact direct intre oameni de stiinta, scriitori, publicisti, editori, distribuitori, cititori, institutii de invatamant si cultura, reviste literare. Pe parcursul celor aproape sase zile cat a durat aceasta manifestare, au participat 50 de edituri cu volume de poezie, critica literara, literatura universala, contemporana, clasica si nationala precum si manuale scolare, productii pe suport audio-video, editii bibliofile. Cele mai multe dintre edituri si-au lansat, in prezenta autorilor, importante lucrari de beletristica, manuale, carti tehnice. Salonul a aratat si de aceasta data, daca mai era nevoie, ca, in ciuda amenintarilor ce vin dinspre mijloacele electronice, cartea tiparita ramane inca o prioritate. Evenimentele de acest gen nu mai sunt actiuni cu caracter comercial, ci cu un caracter de cunoastere, comunicare, evaluare directa a potentialului editurilor romanesti. La finalul acestor trei editii s-a creat o adevarata competitie intre edituri, iar acestea nu vin doar sa bifeze o simpla participare, ci sa se prezinte in haina lor cea mai buna, pe o piata concurentiala, natural creata. Este stiut faptul ca pe piata cartii exista o explozie de titluri, aparute in conditii grafice deosebite, iar cititorul