Autostrada Bucuresti-Brasov ocoleste licitatia cu viza de PPP
Guvernul are pe teava si alte parteneriate public-privat pentru infrastructura rutiera. Acestea vor crea, cel mai probabil, noi scandaluri
"Autostrada" si "scandal". Iata doua cuvinte intre care, in ultimii ani, pare sa se fi dezvoltat o legatura speciala. Dupa Bucuresti - Pitesti si Brasov -Bors, a venit randul tronsonului Bucuresti - Brasov sa provoace controverse. si se pare ca lucrurile sunt de-abia la inceput. soseaua care leaga Capitala de orasul de la poalele Tampei este cea mai circulata din tara.
Aproximativ jumatate din distanta este acoperita de un drum obisnuit, cu doua benzi, care mai si traverseaza Carpatii. Iar asta face ca, de multe ori, parcurgerea DN 1, mai ales pe sectorul montan, sa se transforme intr-un adevarat cosmar. Iata de ce soferii au rasuflat usurati cand au aflat ca, in cativa ani, va exista o autostrada intre Bucuresti si Brasov.
Pentru inceput, Guvernul a semnat, cu francezii de la Vinci Construction Grand Projets, asa-numitul "protocol de initializare a contractului" pentru realizarea, prin parteneriat public-privat (PPP), a sectiunii Comarnic - Predeal. De aici pana la semnarea contractului propriu-zis mai e doar un pas, mai ales ca lucrarile ar trebui deja sa demareze la anul.
Conform Biroului de Presa al Ministerului Transporturilor, Turismului si Constructiilor (MTCT), "pentru tronsonul Bucuresti - Ploiesti negocierile cu firma Strabag AG sunt aproape de finalizare, in timp ce pe tronsonul Predeal - Brasov negocierile continua cu un consortiu israelian, Ashtrom & Roichmann J.V.".
Sectorul cuprins intre Ploiesti si Comarnic, pe care acum exista o sosea cu patru benzi care trece prin foarte putine localitati, va fi construit ceva mai tarziu. La prima vedere, toate bune si frumoase. Doar ca modul in care a fo