Unul dintre principalii investitori turci din Romania este producatorul de electrocasnice Arcelik AS, care, in luna noiembrie a anului 2002, a preluat un pachet de 91,14 la suta din capitalul social Unul dintre principalii investitori turci din Romania este producatorul de electrocasnice Arcelik AS, care, in luna noiembrie a anului 2002, a preluat un pachet de 91,14 la suta din capitalul social al societatii Arctic Gaesti, pentru aproximativ 18 milioane de euro. Desi marca Arctic este asociata cu ideea de productie locala, doar 60% din vanzari vor fi reprezentate de produse realizate in Romania. Explicatia este simpla - dupa ce au cumparat Arctic, turcii de la Arcelik au transformat marca de frigidere, adaugand treptat la gama de produse masini de spalat, aragazuri, aspiratoare si din aceasta toamna chiar televizoare. Lansarea aragazurilor marca Arctic a fost unul dintre hopurile bine trecute cu marca romaneasca dupa preluarea de catre grupul turcesc. In acest moment, Arctic detine, dupa un an de la lansare, o cota de piata de 20 la suta la aragazuri. in acelasi timp, cota de piata a companiei pe segmentul de masini de spalat a ajuns, potrivit statisticilor, la 19%. Produsul cel mai bine vandut este tot frigiderul, aparatele frigorifice detinand o cota de piata de 45%. Din aceasta toamna, turcii de la Arctic au inclus in oferta si televizoare. "Cea mai mare parte a clientilor care vor cumpara televizoare Arctic vor fi cei care au deja un frigider, aragaz sau masini de spalat Arctic", declara Oguzhan Ozturk, director general al Arctic Gaesti, cu ocazia lansarii televizoarele Arctic, care estima pentru acest an vanzari de 30.000 de unitati. In ultimii doi ani, grupul turc a investit peste 17 milioane de euro intr-o linie noua de productie, ceea ce va insemna o capacitate de productie in 2005 de 1,1 milioane de unitati.