Contractorii celor mai ample proiecte de infrastructura de pe teritoriul Romaniei, autostrada Brasov-Bors si autostrada Bucuresti-Brasov, sunt companii care, direct sau prin parteneri, sunt implicate in scandaluri de talie mondiala in care sunt acuzate de coruptie, fraude, practici anticoncurentiale.
Consortiul International al Jurnalistilor de Investigatii (ICJI) a cuprins companiile Bechtel si Bouygues in mai multe anchete, de-a lungul a peste zece ani, ajungand la concluzia ca firma americana si cea franceza sunt veritabili „baroni" ai contractelor internationale de infrstructura in diverse domenii, pe care le-ar fi obtinut datorita favorizarii lor de catre marile organisme financiare de tipul FMI sau BERD. „Buna ziua, ARDEAL" va dezvaluie ramificatiile afacerilor din Romania ale celor doua corporatii si bilantul tandemului Bechtel – Bouygues publicat de ICIJ.
Compania americana Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, si BOUYGUES, concern francez implicat in contracte de infrastructura si lucrari cu Statul Roman au fost asociate in afaceri la nivel mondial prin societatea SAUR, o subsidiara a BOUYGUES.
Impreuna sau separat, cele doua mari grupuri au fost implicate in afaceri de miliarde de dolari furnizate de autoritatile statelor beneficiare in conditii ce sfidau libera concurenta si serveau celor doi contractori o confortabila pozitie monopolista.
BECHTEL si BOUYGUES fac obiectul unui raport drastic publicat de „Consortiul International al Jurnalistilor de Investigatii" (ICIJ) care acuza cele mai importante organisme financiare mondiale, printre care Fondul Monetar International sau Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, de favorizarea celor doua companii.
Singura si marea afacere in Romania in care este im