Poate si pentru ca toamna… se numara bobocii, viata muzicala bucuresteana a fost asaltata, zilele trecute, de evenimente care, in majoritate, au stat sub semnul creatiei moderne, abundenta festivalurilor de gen determinind chiar suprapuneri care au facut imposibila urmarirea lor (macar partiala) de catre specialistii sau melomanii dornici sa asculte lucrarile semnate de compozitori romani si straini, incluse in Zilele Archeus, Festivalul ansamblului „Profil“, MultiSonicFest etc., acestea derulindu-se totodata in paralel cu alte concerte sau spectacole din stagiune care, de asemenea, au suscitat interesul publicului.
Am reusit, totusi, sa asist la initierea unui demers cu totul nou in Romania – MultiSonicFest – dedicat „fenomenului fusion“, propunind o mixtura de genuri – jazz, electro, muzica contemporana, experimentala, improvizatie si dans – in interpretarea unor artisti de marca binecunoscuti publicului nostru sau, dimpotriva, aflati pentru prima oara pe scenele noastre de concert. Organizat de catre Asociatia romana a femeilor in arta, ArCuB si Radiodifuziunea romana, in colaborare cu ProHelvetia, Ambasada Germaniei, Exces Music si Delegatia Wallonie-Bruxelles, festivalul a debutat cu o seara care a cuprins lucrari de Mihaela Vosganian (totodata coordonator artistic al proiectului), Irinel Anghel si Andrei Kivu, creatori care au evoluat si in ipostaza de interpreti, abordind o percutie bogata cu tenta usor exotica, asemeni instrumentelor orientale precum piri sau hun, dar si chitara electrica, acordeonul, tuba sau violoncelul.
Atmosfera cu totul aparte, intretinuta de sonuri adesea neconventionale, purtind amprenta discretiei si rafinamentului, departe de agresivitatea „decibelilor“ atit de „la moda“, a fost inspirat completata de performanta dansului imaginat de coregrafa Liliana Iorgulescu, deopotriva solista de mare forta expresiva,