Lucrarile de scoatere a epavei navei ucrainene "Rostok", esuata pe canalul Sulina, la data de 2 septembrie 1991, sunt programate sa inceapa peste doua zile.
Ultima tentativa de degajare a canalului Sulina de ramasitele navei "Rostok" va insemna o cheltuiala de 5 milioane euro , valoarea proiectului de reamenajare a bratului Sulina si care cuprinde si acesta operatiune, denumita ranfluare, fiind de 76 milioane euro, beneficiar fiind AFDJ Galati .
Dat fiind situatia financiara a Ministerului Transporturilor, 50% din totalul acestei investitii, respectiv 38 milioane euro, reprezinta un credit rambursabil oferit de Banca Europeana de Investitii, in timp ce diferenta este acoperita de finantare de la bugetul de stat. Contractul de imprumut cu BEI, pentru cele 38 milioane euro a fost semnat la data de 8 martie 2002, in temeiul OUG nr.
187/2002, ultimul termen de rambursare a creditului fiind prevazut pentru 15 septembrie 2026.
Preparativele pentru scoaterea din apele Dunarii a epavei cargoului ucrainean "Rostok" sunt, potrivit afirmatiilor reprezentantilor Ministerului Transporturilor, pe ultima suta de metri.
In acest sens, a fost adusa din Olanda si una dintre cele mai mari macarale plutitoare, de tip "Cormoran", aceasta fiind in mars spre localitatea Partizani unde, la mila 31, de peste 13 ani, zace si incurca traficul fluvial, epava "Rostok".
Potrivit afirmatiilor directorului general al AFDJ Galati, Valerica Anghel, dupa ce va fi scoasa din Dunare, epava, care cantareste peste 3000 de tone, va fi vanduta pe bucati unor companii care se ocupa de colectarea fierului vechi, suma estimata a fi obtinuta din aceasta tranzactie urmand a fi de 200.000 euro, bani ce vor fi folositi de AFDJ pentru diverse investitii.
"Pana la sfarsitul acestei luni sunt toate sansele sa fie finalizate lucrarile de